fredag 16 januari 2009

närmar sig helgen - the weekend is closing up

Dear oversea friends from the colorful year blogg, I´ll try to write some in english now and then so you dont feel so shut out from my blog, love to read yours so I´ll better try to be a nice giving bloger this year :)


Smått elände och plåtter överallt, var kommer allt ifrån?
Where does all this small stuff come from, outer space or what?


Min favorit scrapsida från mina första försök, gillar den ännu fastän det är fyra år sedan jag gjorde den. My fave from my oldies, its about four years ago I made this one.



Är lite ledsen över att jag inte hann åka ner till hufvudstaden i helgen för Formex nu när jag verkligen är i behov av att köpa in saker i vår. MEN då får jag väl lov att se till att få bra info från de jag vill ha saker av ändå... I am a little sad that I couldnt go to Stockholm and the fair Formex for buyers but well I´ll have to get the info about the latest stuff through the web then...

Min dag ser ut såhär, en kopp kaffe och anteckningar framör datorn när jag gör Kultsjögårdens hemsida klar, eller så klar den kan bli just nu. Jag har faktiskt städat databordet från damm och prylar! My day so far has included coffe and taking notes as I try to complete the website for my newly bought Inn, with youth hostel and hotelrooms and café and shop and and and... I have actually cleaned the computor desk anyway...



Här är min kreativa röra just nu, inget jag är stolt över man jag har försökt att rensa då jag tagit paus från datorn. Gick inte så bra dock. This is my creative mess, I´m not proud of it but I have tried to clear it up today but as you can see I din´t do so well...




Älskar det här skrivbordet som jag har rörat till, gillar den avskavda färgen fastän jag påstår mig inte gilla shabby chic mera eh kanske gör det ändå. Love this desk, kind of shabby chic...





Har mina kanelbulleörhängen som syrran gjort på mig idag. De är min megafavoriter. Fast jobbiga att ha på då jag pratart i telefon. Wearing the cinnamon roll ear rings my sister made, love them to pieces.
Känner stor energi faktiskt, det var ett bra ord att välja för mitt år. Ska göra allt för att behålla den vid liv resten av året. My word for the year, inspired by the great Ali Edwards are ENERGY and I do feel so energized so far this year do hope it sticks the year through.


1 kommentarer:

Anonym sa...

I' m currently blogging for a (poor) living for someone else... but I like it. You' ve inspired me to keep doing it, and look to doing it for myself soon

 
Google+