söndag 14 april 2013

Sy leksaker


DET BLIR INTE ALLS SOM JAG TÄNKT MIG
Det verkar som om vänner och släkt gillar att göra barn för det blir hela tiden nya små vänner att hålla reda på födelsedagarna till :)

Det kräver också att jag har nya presenter på lut för nu har väl de flesta familjer jag känner fått de prylar jag gjort förut så i somras klippte jag till några bilar. De såg bra ut i teorin men nu när jag sydde ihop en i lördags blev den inte alls som jag hade tänkt mig.

Det är osmart att vänta sisådär 10 månader att sy ihop det jag klippt ut, på vägen hinner jag glömma alla goda idéer jag hade. Till exempel att jag hade tänkt klippa ut runda bitar tyg att applicera utanpåbilen för att få snygga hjul. Det gjorde jag inte nu. Nu ser hjulen ut som något utnyst och inte alls som hjul.

Jag hade också tänkt ut lite mer dekorationer men tja det kom inte med så denna första ack så blommiga bil lär inte vara lik de andra jag får fram framöver.



MITT FÖRSTA HUS
Kära lilla huset som jag sydde några av då jag hittat den fina Kajsas (SYKO) blogg och blev så imponerad. De försvann som presenter och julpynt och nu har jag bara en eller två kvar själv av det myller av hus jag sydde för lääääänge sedan. Denna är min nåldyna numera och sorgligt blekt men ack så kär.

Den ser inte alls ut som det första huset jag sydde. Ska ta en bild av den med sedan.



MIN VÄN UGGLAN
Ugglan dock den är den första ochde andra ser faktiskt ut såhär förutom öronluddet som jag insåg skulle kunna tuggas av och sväljas av en liten energisk krabat som skulle få en liknande. Så det gick bort.

PRYDNADSFÖREMÅL INTE LEKSAKER
Leksaker kallar jag dem inte egentligen, dekorationskuddar för ev ett barnrum kanske för att som leksak måste den vara CE-testad och det har jag varken råd eller tid med så jag låter mina barn bita och slita i dem åsså ser jag efter om saken håller. Gör den det så lär andra barn som får den överleva, jag vill ju inte ha ihjäl någon annans eller min egen unge med en hemsydd pryl. Det vill jag verkligen inte så därför tuggar vi på mina prototyper och sedan tror jag att det lär gå bra.


0 kommentarer:

 
Google+