torsdag 18 december 2008

kitschig jul a la barn


Nu är det spännande. Året håller på att ta slut och mina kalenderblad är snart färdiga... De ska jag nu sätta in i ett album och beställa fotografier till från hela årets fotoskörd, tror det blir 5-6 bilder per månad åsså har jag ett helt år av oss färdigt i et naffs. Så då behöver jag inte ha ångest över att det inte är gjort, jag kommer ändå inte att hinna göra sidor om alla saker vi gjort så nu har jag det i alla fall i text och sedan med några små höjdpunkter och varrdagsunder på bild.



En ihopmixad rubrik iom att jag alltid har slut på thickers och alfabetsstickers då jag behöver dem... jag gjorde faktiskt den här dagen efter vi kommit hem från resan, ville få med allt vi gjort medan det var färskt i minnet.



Här har jag skrivit text, på jättebra textkort jag tänkte ha i mitt nästa Floweret Kit Klubb paket, om veckan på kanarieöarna. Det var enkelt och kul. Satte fast en massa klistermärken också vilket jag inte brukar ha på mina sidor i vanliga fall. Helkonstigt av mig men det blev bra.


Så nu ska jag beställa massor av bilder. Kankse får dem efter jul kan jag tro eller så är det lugnt nu på fotohandeln då alla julkort är klara?




Min mamma har gjort dockan längst bort och tomten närmast är en skapelse av min syster. Här är det ju lite rart gammalmodigt helylle men går man sedan nån meter till julgranen så blir det en chock...




Barnen älskar färg... max ville till sin mammas stora skräck ha en ljusslinga med ALLA färger och den ska blinka men han fick nöja sig med massor av färger och utan blink...

I mitten av bilden skymtar en boll jag gjorde av papper och tapetklister för snart 5 år sedan och målade med väggfärgsprover. De blev mjae, inte fantastiska men kanske inte heller helt misslyckade.





Tea ville ha en ljusslinga med rosa änglar i granen och javisst kan hon få det...det är ju inte direkt en asketisk gran till att börja med.



Vi köpte julgranspynt för hm tre år sedan på Ikea som hette glimma eller något dylikt i alla möjliga färger och de var alla kross-säkra, dvs inget kan bli ajajsplitter på golvet om en gåstol eller smaklysten ungdom kom förbi. Numera äter de inte på allt och går för egen maskin men under det vilda upphängandet av pyntet så var det bra att allt var hållbart...

0 kommentarer:

 
Google+