måndag 15 december 2008

Julkort & julmarknad


Nu börjar de härliga julkorten ramla in och jag som just postat mina, får lite dåligt samvete men jag är ju i tid i år i alla fall. Här uppe är det min kusin Linda som är bildlärare som gjort ett kort, hon är så duktig och jag är så avis!



Karin KADA är nog den mest generösa person och webbshopsägaren jag känner till och hon har hjärta att göra ett kort med en av mina stämplar. Jisses vad det värmde Karin, du é då för go!


På tal om generösa människor så har en till haft vänligheten att skicka mig ett handgjort kort nämligen Anna-lena Löfwenmark som överraskade mig i höst i min butik och nu får jag julkort också. Tack så mycket!!!


Jag gillar vanliga kort också men det är såklart lite extra kul att få handgjorda kort. I år har jag varit lat och använt dessa för min egen julpost:


De ritade jag och sedan lät trycka upp så i år har det varit en enkel jul, detta pga kanrieresan som var under den tid jag brukar göra julkorten och jag hade inte vett att göra dem tidigare heller...


En av mina Flickrfavoriter Jasna har varit på julmarknad:

Fler bilder finns på bloggen http://theartofconfusion.blogspot.com/ där hennes vän visar upp fler bilder. Det är ett magiskt ställe tycker jag när jag ser på bilden, det påminner om julmarknad i gamla stan eller skansen i Stockholm. Det är så jag får lust att bygga en sån där och släpa med mig på marknader för den ger ett sådant mer ombonat och häftigt intryck än ett bord med presenningstak över...
Själv har jag inte varit och sålt på en enda markand i år, dels för jag har inte haft tid och varit bortrest men även för att jag säljer så dåligt att det inte är kul direkt eftersom jag måste köra så långt med bil för att komma till marknaderna så jag får inte ihop till utgifterna helt enkelt.
Nu ska jag snart hämta barnen på dagis och klä om dem i julljuseskrud och se på när de sjunger i kyrkan och sedan äta julgröt ihop med barn och föräldrar och ge personalen de där post it blocken jag visade i inlägget igår.
KRAM!

0 kommentarer:

 
Google+