onsdag 31 december 2008

Kalender


Jag har en tradition att göra en kalender med fotografier till min mammaoch pappa på deras barnbarn dvs mina barn och i år blev det en extremt enkel variant. Först visar jag hålet med band igenom som fungerar som hänge och ihopknytare av kalenderbladen.



Här är själva datumen som är utskrivna från microsofts words funktion att göra kalendrar och sedan har jag klipput dem och monterat på ett mönstrat papper och satt dit ett klistermärke från Reprint i kanten.




Såhär ser en sida ut, ett halvt ark cardstock i 12x12 tum är det som grund och sedan foto och kalenderruta.


Hela högen med 12 blad.

Superduperenkelt men det tar lite tid ändå med tanke på att det är 12 blad som ska göras.
En liten kul bok jag läst om på flera bloggar är Wreck this journal. Senaste inlägget av de jag sett förstör denna bok är här: http://inmyheadstudios.blogspot.com/2008/12/wreck-this-journal-intro-coffee-stains.html

gott nytt år igen...

0 kommentarer:

 
Google+