lördag 9 juni 2012

Hantverksbutiken är död - leve nya butiken!


Det kom ett tråkigt meddelande till mig i veckan, Vilhelmina hantverksgrupp har beslutat att lägga ner butiken i Saxnäs. Det är lite tråkigt och dessutom just innan turisterna kommer, blev lite hastigt påkommet att fixa och ordna ett alternativ... för inte går det väl att ha en tom butikslokal såhär på sommaren!

Nej det får bli ett snabbt lappkast och jag tar tag i tyglarna och driver butik i sommar.

Så ni som har hantverk som ligger och samlar damm kom gärna och lämna in det till mig, ska fila på avtal för det för att få in pengar till hyran så jag återkommer med det finstilta...

På onsdag är det myskväll i Lindas butik Farmens delikatesser och jag kommer att gå dit och mingla. Tills dess hinner jag inte fixa till butiken men till nästa gång så blir det myskväll i båda butikerna... i Saxnäs egen galleria...

0 kommentarer:

 
Google+