tisdag 26 juni 2012

peter pankragar / peter pan collar


Kollade på etsy och blev inspirerad att göra lösa så kallade peterpankragar. Jag tänkte att det är väl enkelt och gjorde ett mönster, ett till och så bidde det fem mönster jag provsydde innan jag blev nöjd men nu har jag breda, smala kragar och med snäv vidd och lös vidd runt halsen...

Ja jag har alla sorter :)
Var inte så enkelt ändå...

På bilden är mina fyra första jag nte blev helt nöjd med - tog en paus och gjorde en till - har inte fotat den ännu...

To draw my own Peter pan collar pattern turned out being a bit more tricky than I thought... made five ones before I was satisfied with the result... But Very Vauge at etsy do them so great so she is my inspriration - visit her and be amazed...

Very Vauge - inspiration
Denna etsybutik: http://www.etsy.com/shop/VeryVague
är min favorit - hon gör dem så bra. Nu gör jag en nästan lika bra :)


fortsättning följer...
to be continued...

2 kommentarer:

www.nevas.blogg.se sa...

Hej! Jag läste någonstanns på din blogg att du någon gång målat motiv till stämplar. Jag har jättedålig koll på det här med stämplar, men jag målar rätt mycket, och nu har jag blivit tillfrågad av ett amerikanskt företag om jag kan tänka mig att måla motiv till "gummitstämplar " som de säljer,men har ingen aning om vad man ska sätta för pris för sina "motiv". Tänkte höra ifall du har någon koll på inom vilka ramar man bör hålla sig?ha de fint!(svara jättegärna på min blogg om du vill)

www.nevas.blogg.se

Anonym sa...

Hej!
Vi var uppe i Saxnäs för ett antal år sedan med husvagn.
Vi fick en husvagnsplats nära hotellet vid Kultsjöns strand och vi fick duscha inne på hotellet.
Det fanns ju också ett antal stugor bakom eller vid sidan om hotellet som också hörde till anläggningen.
Men nu när jag kollar runt på nätet ser det ut som att hotellet är för sig och stugorna för sig.
Jag blir lite förbryllad över hur det hänger ihop numera.
Det tycks ha blivit förändringar vi Saxnäs?
Kan du som boende på platsen sprida lite ljus över det hela?
Frugan och jag talade nyss om att det skulle vara roligt att åka upp till Saxnäs. Det var så fint med Marsfjället och Kultsjön.
Tacksam för svar Rune Nilsson i Alvesta
E-post:valsare@passagen.se

 
Google+