söndag 27 juni 2010

skulle städa bilen

En sak hade jag tänkt göra idag men världen var emot mig :)
Jag skulle städa bilen.

Skjutsade barnen till en kompis och backade in bilen.
Öppnade bakluckan och gick in efter dammsugaren.
Då började det regna.
In med dammsugaren i bakluckan och uppi backen efter tvätten på sträcket.
Det slutar regna.
Förlägningssladden verkar kaputt.
Det är den.
Leta en annan.
Den funkar.
Det ringer - barnen vill hem.
In med dammsugaren i bakluckan och hämta barnen.
Hemma igen så är barnen hungriga - fixa fika.
Morfar & mormor kommer med bullar och vatten melon - mums.
Städa bort fika.
Starta film till barnen.
Ut med dammsugaren och hör och häpna jag dammsuger.
Telefonen ringer, prata prata prata.
Dammsuga igen.

Nu funkar det faktiskt rätt bra bara små avbrott som MAMMA - hon/han är dum med mig! eller MAMMA - var är den grejen? som är snabbt avklarade. Jag fick bilen städad och lite till av bara farten.

Nu har jag lyckats göra en resedagbok till trippen till legoland som jag får fota och lägga upp sedan. God natt.

0 kommentarer:

 
Google+