tisdag 13 september 2011

Nybörjarguide och textrutor

Jag har letar efter textrutor att skriva ut till scrapbooking och kort och nu har jag hittat mitt ställe:
http://www.creativityprompt.com

Där finns allt jag behöver, och det är gratis!

Såhär ser det ut på bloggen:

Du klickar på den bild du gillar och *poff* så har du den som PDF att skriva ut!
Perfekt till skolprojekt också, receptsamlingen, arkivmappar OCH SÅ VIDARE!

Dessutom har SWEscrapbook en perfekt nybörjarguide så alla som är nyfikna på scrapbooking och lätt blir vilse i alla dessa produkter kolla in den serien på denna blogg:
http://swescrapbook.blogspot.com/2011/09/nyborjarguiden-del-2-startkit.html

Den länken går till del 2 av nybörjarserien men du kan klicka dig fram väl där!


TIPS FRÅN MIG!
Om du behöver en målarbild du inte hittar på nätet kan du göra en själv av ett foto. Här har jag tagit ett foto av en skoter och tagit bort färgerna i Photoshop elements som är ett mindre och billigare alternativ till stora Photoshop som är ett bildregigeringsprogram. Även GIMP är bra, och det är gratis så sök på GIMP så har du ett bildredigeringsprogram som är lika bra som photoshop för en hemmafixare. Jag har försökt att ta bort saker som gör skotern igenkännlig för att det var fel märke på skotern på fotot mot den skoter som den som skulle få kortet hade... men en rikttig skoternörd ser ju ändå direkt vad det är för märke men jaja försöka går ju.

Obs använd inte detta foto i kommersiellt syfte, har lånat fotot av en kompis och jag vill inte att det ska användas så.


Nu ska jag montera foton som en fin dam har tagit av olika årstider i byn till en utställning och hoppas på att det slutar regna NÅN GÅNG!


Kram till er alla!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, nu håller till och med regnälskaren uppe i backen med om att det räcker för ett tag. Det är ju en ren dusch därute!

Vilken fin bild på barna och go'tanten!

Angelica sa...

Tack för tipset om creativitypromp, synnerligen användbart.
Ha det bra!

 
Google+