fredag 28 september 2012

Miljöschysst sköljmedel & Tips på DIY

Byt ut sköljmedel till ättika

Det är svårt att hitta miljöschyssta sköljmedel därför att de innehåller ftlater som kan störa fortplantningen hos vattenlevande organismer och vem vet vad med oss som sedan dricker vatten med rester kvar i...


En enkel lösning: Ta ättika i sköljmedelsfacket! 

Blanda en eller två teskedar 24-procentig ättika med dubbelt så mycket vatten och häll i sköljmedelsfacket.  Önskas doft kan du droppa ner några droppar eterisk olja också, lavendel passar fint till kläder.



DIY tips i massor

Idag får ni en länk till en blogg där det finns massor av roliga "gör det själv projekt" som passar en barnfamilj, lite tyngdpunkt åt glad valentin dag är det dock:


 
Texten är på engelska.

Jag hamnade där då jag sökte efter tips på barnkalas och hon hade massor. Det finns så oändligt många spännande ställen på internet att jag knappt kan slita mig från datorn när jag väl snöat in på ett ämne, det är helt makalöst vad kreativa människor det finns där ute och som har fått en kanal att visa sina färdigheter via, superkul.

Önskar er en fin helg!

0 kommentarer:

 
Google+