måndag 9 juni 2014

Välkomna till Vormsele hemslöjdsmässa i sommar!

Häng med till Vormsele hemslöjdsmässa!



Denna sommar kom jag ihåg att ansöka till två hemslödsmässor/butiker och till en var jag välkommen. Jag brukar glömma att anmäla mig och svära då jag upptäcker att jag glömt det igen men tack och lov kunde jag minnas det för en gång skull. Det ska bli så spännande att testa att ställa ut mina saker på ett nytt ställe!

Den ena var slöjdarnas hus i Vännäs men där ansåg inte sortimentsgruppen att mina insända bilder visade slöjd som passade in där i år. Tråkigt men så blir det ibland. Jag hoppas jag kommer ihåg att lämna in en ansökan igen nån gång för slöjdarnas hus i Vännäs är en fin butik och alltid kul att besöka.

Däremot var jag välkommen till Vormsele hemslöjdsmässa och dit åker jag på fredag för att lämna in mina alster. Det blir en resa på drygt 3 timmar med bil och sedan tre timmar hem men jag får se det som en minisemester :)

Några handgjorda grattiskort kommer med i bilen till Vormsele.

Ny butik för mig

Ska bli väldigt kul att testa marknaden på en annan ort i år för jag har varit engagerad i Vilhelmina hantverksgrupp och sålt saker i Vilhelminabutiken men där går det lite dåligt för mig de gånger jag testat. Däremot har det gått bättre i Saxnäs när Vilhelmina Hantverksgrupp hade butik också, tror det var ett lite yngre klientel som hittade dit för jag har som målgrupp barnfamiljer och yngre medan i Vilhelmina kyrkstad som dök det till större delen ett äldre kundunderlag som inte gillar mina molnmobiler eller döskalleskyltar...
Eller så var det någon annan orsak som jag inte kommer på nu.

Ett exempel på min slöjd som dyker upp i Vormsele - molnmobiler!


Vägbeskrivningar


Från Lycksele
Vormsele ligger vid nationalälven Vindelälven. Kör 35 km norrut på väg 365 från Lycksele mot Sorsele till raststället Enebacken vid Vindelälven. Sväng vänster in på väg 363 mot Sorsele. Vormsele når du efter 13 km, sväng in till vänster på Byavägen skyltat Hembygdsgård.

Från Skellefteå
Vormsele ligger vid nationalälven Vindelälven. Kör Bolidenvägen mot Malå och efter Fromheden svänger du vänster in på väg 365 mot Lycksele till raststället Enebacken vid Vindelälven. Sväng höger in på väg 363 mot Sorsele. Vormsele når du efter 13 km, sväng in till vänster på Byavägen skyltat Hembygdsgård. En genväg finns över Lidträsk – Svartliden, men då blir det grusväg.

Från Malå
Kör via Kristineberg till Björksele. Sväng vänster på väg 363 mot Rusksele. Vormsele når du efter 11 km, sväng in till vänster på Byavägen skyltat Hembygdsgård. En väg finns också över Rökå – Svartliden, men då blir det grusväg ca 2 mil.

Från Sorsele och väg 45
Sväng på väg 363 mot Rusksele strax norr om bron över Vindelälven vid Sandsele. Vormsele når du efter ca 70 km, sväng in till vänster på Byavägen skyltat Hembygdsgård.
Från Umeå
Väg 363 mot Sorsele passerar Vormsele. Passera Ruskele och efter raststället Enebacken är det 13 km kvar till Vormsele. Sväng in till vänster på Byavägen skyltat Hembygdsgård.



0 kommentarer:

 
Google+