måndag 29 oktober 2012

baby it´s cold outside - nu börjar det bli kallt vännen!


Det har varit kallt nu för första gången i höst, -12 grader på natten, och jag har tagit ner skylten med välkommen höst för det börjar bli vinter mina vänner.

Idag har vi på första lovdagen varit till Lövberg och hämtat enris för att pynta entrén med och det blev kalasbra. Fick även en korg av mammsen och pappsen som förlorat botten och nyttan för dem men den blev bo till ett fång enris vid trappan nu.

Barnen i byn åker skridskor på isen men mina hade ingen lust så jag ville inte tvinga dem och orsaka mer bekymmer än nödvändigt...

Imorgon får vi fint besök av stockholmare av bästa slag, nämligen en farmor och en farfar som är mycket efterlängtade. Hoppas de inte fastnar på vägen upp bara i snöstormen.


http://blog.umbabox.com/
Makalöst rolig idé - ett företag som erbjuder en tjänst där man kan prenumerera på handgjorda varor - så smart. Hade jag ett startkapital så skulle jag göra denna grej för den svenska marknaden - så kul smart & vettigt...


http://www.aipaper.com/ai-paper-design/
I en Umba box fanns produkter från denna kreatör med och om du behöver idéer så besök henne - de har hon massor av, eller köp några saker där...

Jag har ju slängt mig in i ett design team igen åt ett digitalt stämpel bolag och min första riktiga skapelse kommer på söndag, tills dess har jag höstlov men kanske dyker det upp något kul här får väl se...

0 kommentarer:

 
Google+