tisdag 31 januari 2012

Såpa

Såpa is da shit. Eller rättare sagt hjälper mot all shit :)
Du kan använda vilken såpasort som helst men jag brukar använda Grumme för dels är den bra och dels är förpackningarna helt okej och passar mitt önskemål om en grafiskt snygg layout. Att den också är svanenmärkt är givet ett viktigt kriterium!

Såpa i sprayflaska
I den tomma såpaflaskan har jag blandat lite såpa med vatten och satt fast en sprayflaskemunstycke från en Ajaxflaska. Denna flaska använder jag dagligen i badrummet på toalettstolen, badkar, handfat, väggar och så vidare - grymt användbar.

Såpa funkar som ugnrengörare, till golvtvätt ja allt i princip i hemmet. Har jag såpa så är chansen stor att hemmet kan bli rent :) Det är skönt att slippa ha många olika flaskor hemma och istället bara ha en som funkar på allt.

MEN jag är inte sponsrad för att säga detta, lovar...
Bikarbonat är en annan schysst pryl för rengöring. Återkommer om den.

0 kommentarer:

 
Google+