onsdag 31 december 2014

31 dec: Nyårsafton!

Tack för alla fina besök 2014 och inte minst under Dagligen December som tar slut NU.




Nu tar jag en liten bloggpaus efter en hel månads bloggande varje dag och återkommer med ett nytt fräscht inlägg måndag den 5 januari det nya året 2015 :)

Då är planen att måndagar vigs åt miljösmarta tips och tankar, onsdagarna till vardag och lantliv i fjällen samt fredagarna blir DIY "gör det själv dag".

Tills dess ska jag njuta av snö och kyl - hoppas jag - det är som bäst då med vinter. Till sist en uppmaning:


SPARA DINA FOTOGRAFIER

Såhär sista dagen på året tänker jag påminna dig om att säkerhetskopiera dina digitala fotografier från året på dels en extern hårddisk och en molntjänst. En lagring är ingen lagring medan två lagringar är bra så är en tredje verkligen vettig.

Tänk om din dator bara ger upp den 3 januari 2015 och hela skörden av dokumentering av året som just gick försvinner!
Hua.

Skicka efter papperskopior på dina favoriter och ge bort till vänner och skicka iväg några i en e-post till dig själv så har du i alla fall kvar dem ifall huset brinner ner eller datorn stjäls.

Vänta inte för länge - säkerhetskopiera NU!











Tack och på återseende hoppas jag!

GOTT NYTT ÅR!




0 kommentarer:

 
Google+