torsdag 10 maj 2012

Kämpat med en digistämpel



Jösses vad jag har kämpat med den här tjejen som springer. Till slut fick jag benen att se ut som ben, vaderna var kolosala till en början och alldeles för korta så det såg helt åt skogen ut. Jag är ordentligt svag på att få till proportioner och brukar oftast klippa av folk jag ritar vid midjan för sedan spårar det ur och blir tokfel för mig.

Helst ritar jag som barnen på digin jag gjorde innan tjejen som springer. De har raka byxor och raka tröjor och ett förlåtande förkläde över den lilla flickan också. Men på den senaste ville jag ha ben och en kort kjol, men hon har nog fått en lång midja under men tja det var det bästa som kom fram i alla fall, fötterna höll på att driva mig til vansinne till slut för jag hade försökt rita högklackade skor och det var totalt omöjligt att få till det denna gång, det fick bli enkla ballerinaskor... Innan jag fick till en vettig längd på fötterna mamma mia...

Placeringen av armarna kikade jag i en målarbok och försökte få till det genom att göra ungefär som de hade gjort, händerna är klumpiga men tja jag brukar mest rita "handvantar" för fingrar blir lätt spretiga eller just klumpiga...

Nej sluta gnäll nudå och ta och träna - ja det är ju det jag gör iofs och förhoppningsvis så blir mina figurer mer och mer lika vad de ska förställa eller så får jag strunta i det och påstå mig vara expressionist :)

Kram till er och grattis till mig för idag fylelr jag år!
Återkommer med bilder på hur jag piffat digisarna, tänker nämligen hjälpa sonen legoblogga och sen ska jag färglägga mina diggisar och ha det skönt :)

0 kommentarer:

 
Google+