lördag 22 juni 2013

Giftiga underkläder


Det är ju ingen överraskning direkt att tyg har kemikalier när de är nya. Det är dock en förstasidesnyhet att underkläder är giftiga...



Så för att undvika det närmast din hud har jag hittat fina mönster du kan sy trosor efter av dina gamla t-tröjor som du tvättat ur gifterna i och du kan utan dåligt samvete ha på dig.

Här hittar du mönster:
HIPSTERMÖNSTER

TROSMÖNSTER



Nu har jag testat att sy trosor!
Uppdaterat med foto. Här är mina icke så sexiga trosor av en fd t-shirt. Passformen blev ok men utseendet kan ju verkligen uppdateras med bättre finlir. Nu har jag testat ett av mönstren - den översta länken - och mönstret funkar. Tror jag ska ta en t-tröja med mer stretch nästa gång så blir inte trosan så fladdrig...


Ha det så mysigt vid symaskinen!

0 kommentarer:

 
Google+