onsdag 2 januari 2013

återvänder till flickr



Jag har ju förälskat mig i appen instagram men efter att ha läst oroande texter om hur istagram/facebook vill sälja vidare fotografier och jag sedan tidigare är lite less på facebook så lutar det åt att jag lägger ner mitt intresse där.

Har precis laddat ner appen för Flickr som jag var mycket aktiv på ett tag. Den funkar fint och den respekterar upphovsrätten för den som tar fotot och delar med sig.

Samma sak är det med pinterest - dvs att jag är skeptisk. Den är praktisk och lättanvänd men pinterest svär sig fri från ansvar att om du pin:ar en bild så är det du som står som asvarig ifall ägaren till fotot inte villd et dvs du kan bli stämd för att ha delat en sak som du inte har rätt till.

Jag tycker vi ska använda oss av sociala medier och glädjas åt den inspiration vi får där men även värna om varandra och se till att de kanaler vi använder är schyssta.



0 kommentarer:

 
Google+