söndag 1 februari 2015

NU HAR JAG FLYTTAT till Wordpress från Blogger.

Efter sju år här på blogger så kände jag för en nystart. Jag har länge funderat över vilket webbpubliceringsverktyg (*puh* vilket ord ) som är bäst och efter att ha kollat hur joomla och andra fungerar så bestämde jag mig för att ge wordpress en ny chans.

Så nu är bloggen på WWW.FLOWERET.SE en WP-blogg och denna ligger kvar här i fortsättningen som icke uppdaterad blogg...

http://floweret.se


I ett av mina jobb så hyr jag ut stugor och den webbplatsen sköts via wordpress så jag har varit tvungen att bekanta mig med den förut. Min ovilja gentemot WP har väl mest suttit fast i Apple-ovilja allt sedan min tid i Maclabbet på universitetet där de elaka maccarna ställde till det för mig hela tiden - kunde ju inte ens få ut en diskett på ett vettigt vis i en Mac juh!!!

Åsså är jag ju fånigt allergisk mot hypertrendiga prylar som Applegänget varit och är antar jag och stretar emot. MEN nu är ju wp en pc-grej också och inte bara stöddiga (liite ironi) applenördar nej fel applenördar är coola jag menar appletrendiga stöddiga användare håller på med.

Sååå du märker att mina aversioner mot WP har varit rätt ordentliga men jag får ge mig, det verkar vara det verktyg som är mest användarvänligt och har flest möjligheter för oss som vill publicera saker på nätet. Dessutom är det faktiskt open source vilket jag tokgillar...

Fina blogger, jag gillar verkligen blogger men känner att jag vill lära mig något nytt...

Så om du vill hänga med mig så kom till www.floweret.se istället...

0 kommentarer:

 
Google+