torsdag 23 februari 2012

butiktankar

Såhär der det ut i fönstret nu i Hantverksbutiken i Saxnäs som jag har hand om nu när syster yster dragit till Abisko. Här finns varor från hantverkare i Vilhelmina och material till slöjd och pyssel, ex. garn och tyg.

Nu är vi i Hantverksföreningen på jakt efter fler som vill vara i butiken och dels sälja sina saker där och dels om de har lust att stå i butik och sälja saker ibland. Jag är ensam på listan nu här uppe och några till vore ju praktiskt ifall jag blir sjuk eller dylikt...

Mitt i pyntandet av fönstret såg det ut såhär - och titta vad nära det är över till Saxnäsgården där det går bra att äta lunch - perfekt för en lat typ som jag så slipper jag ta med matlåda varje gång...

Välkomna in om ni har vägarna förbi Saxnäs och Saxnäsgården. Jag har öppet nu framöver på måndagar, fredagar och lördagar mellan 11-13.30. Om jag  inte blir sjuk eller så för då blir det stängt men jag kan ha öppet fler och andra tider också när det passar.

Kolla vilken skillnad - investerade i en ny mopp nyligen och golven känns redan fräschare... jo jag har tvättat den gamla moppen några gånger men det börjar kännas som det är dags att skrota den snart... ja tänk vad små saker kan göra städningen roligare...

Duttade alkogel på bomullspads och strök rent på tangentborden på datorerna och det kändes bra nu i förkylningstider, undrar hur mycket bakterier som samlas där...

0 kommentarer:

 
Google+