söndag 11 december 2011

två julgrupper + enkla krukor för julstjärnor

Handlade fyra julstjärnor och tre vad de nu heter jag blandar alltid ihop dem de där lökarna för 150:- och hade inga bra krukor till julstjärnorna så jag kom ihåg ett tips jag läst i en tidning eller blogg om att göra krukor av tidningspapper.


1. Sätt plastkrukan i en plastpåse. Tag ett ark tidningspapper och vik in kortsidorna.



2.Vik hörn som du gör när du slår in paket, så får du finare och enklare hörn att vika upp.




3. Vik upp kanterna.




4. Vik ner hörnen då du vikt upp två sidor så får du inte så tjockt lager av papper.


5. Vik upp resten av sidorna och knyt runt ett hampasnöre eller band för att hålla ihop pappret kring plastpåsen och krukan.


Du kan givetvis knyckla ihop pappret som du vill men jag gjorde så för att det blev enklat för mig att få ihop pappret. Alla sätt är bra utom de dåliga -testa på!



Extra piff: Lägg i lite mossa som du har över från adventstaken eller vad du nu gjort med mossan tidigare :) Håller fukt och ser trevligt ut.




Här står de mina stjärnor på rad, dottern tryckte ner några minijulkulor också i mossan så de blev extra fina.





Av den fjärde stjärnan så bidde det en grupp med två lökar och mossa och näver och dotterns obligatoriska julkulor.




En ensam lök med kottar, näver, mossa och julkulor räcker gott som en liten grupp.




1 kommentarer:

Nimzo sa...

Fina krukor! Snyggt med tidningspappret mot det röda/gröna! Intressant tycker jag också med tyska broadsheettidningar!

 
Google+