fredag 19 februari 2010

julkort hela året


På forumet Svensk Scrapbooking har de ett upplägg att göra ett julkort i januari, två i februari osv och till sist 12 st i december. Då ska man alltså ha 78 stycken julkort klara till det är dax att skicka dem i december. Kalasbra bara det att jag säkerligen inte kommer att hålla i så länge och jag brukar skicka cirka 40 kort kring jul.

För februaris två kort fick man INTE ha rött eller grönt på och då blev det de ovan här. Väldigt enkla, utan trix blev mina två.


Lekt med distresser. Stämplade med vattenmärkesstämpelfärg och strödde på genomskinligt embossingpulver och värmde så det blev som "plastig" ytan, den fina blå färgen från pappret kom fram bättre. Sedan färgade jag pappret bakom brunt med vintage photo - färgen från distressfärgerna. Då kom den blå färgen från det embossade verklgen fram.


En liten blomma klippte jag ut från papper och häftade fast med häftapparaten och klistrade på stjälk och två blad av utklippt papper. Stämplade med distressfärg texten.

Enkelt smidigt och snabbt. Bra denna vecka då jag varit på resande fot, hunnit vara till Stockholm och åkt hem med vändande tåg, två nätter på tåg och två halva dagar på buss och en dag i stockholm blev resan...

och så har jag vunnit en tävling :) tjoho, mitt alla hjärtans kort som syns i en äldre post vann :)

0 kommentarer:

 
Google+