tisdag 5 maj 2009

Kris om BB läggs ner - 30 mil till BB!!

Hoppas det inte är sant att det kan finnas idéer på att spara på ett BB som ligger mitt i inlandet och om det försvinner så har vi här i min trakt ungefär 30 mil ENKEL VÄG till BB... då gäller det att ha bra synska vänner som kan berätta när det är dags...

http://www.vk.se/Article.jsp?article=275203&category=387

Hua.
Jag ska då verkligen se till att inte bidra till någon befolkningsökning i inlandet för jag har inte direkt någon lust att få barn tre i en bil på en landsväg någonstanns med mobilen i örat och få instruktioner om ditten och datten...

Tror det är dags för västerbottens län att bestämma sig ifall det är tänkt att det ska bo någon på något annat ställe än i Umeå i länet?

1 kommentarer:

Cattis sa...

Här hos oss är det samma sak. BB i Hudiksvall vill dom lägga ner. Och att alla ska åka till Gävle BB eller Sundsvall..drygt 2 timmars bilfärd från mig, och jag tänker på dom som bor i alla små byar längre bort...fyyyyy...vi är alla arga över det här! Hur ska familjen har råd eller komma över på besök? Hur många kommer inte ta ambulansen om dom vet med sig att de brukar föda snabbt? Vad kostar inte det? Låt alla BB vara kvar där dom finns! Dom behövs!

Kram/Cattis

 
Google+