tisdag 1 februari 2011

V-mina Hantverksförening i Saxnäs också

Vilhelmina hantverksförening testar att ha en butik i Saxnäs februari-april och idag håller min syster på med att fixa i butiken. Imorgon kommer ett gäng damer från andra ställen runt om i Vilhelmina för att hjälpa till och fixa och leverera varor.

Butiken ligger i det så kallade hantverkshuset mitt emot entrén till Saxnäsgården och har ett fint stor skyltfönster mot planen där bussarna stannar och besökare till Saxnäsgården kan bara inte missa butiken, hoppas jag. Alla som vill är hjärligt välkomna dit som kunder eller att bli medlemmar och sälja sina varor där, det hade varit kul att få igång Saxnäs som en hantverksby. Vi har redan den fina butiken Fjällslöjd här som Agneta Elebro driver med sina saker och hoppas fler kan lockas dit då en butik till öppnar så fler kan njuta av Agnetas fina saker.

Dessutom ritar jag teckningar nu mest varje dag men det blir inte så bra alla dagar men jag hoppas på att kunna lägga upp nya digitala stämplar varje vecka i butiken, några små högar ibland och några fler ibland. I hantverksbutiken i Saxnäs kommer jag att ha mina saker, det är mer praktiskt än att ha dem i den igensnöade lokalen som vi har intill huset...

My sister and I are members in a local craft association wich are opening a brand new shop in my village for local handicraft. My sister works hard to be able to open very soon... I will be providing a helping hand now and then and I really looking forward to see what the shop will look like...


1 kommentarer:

Fjällmor sa...

Hejaheja!

Så underbart roligt!

 
Google+