söndag 24 augusti 2014

5 grejer för din blogg


Jag har spenderat en del av sommaren med att lära mig mer om sociala medier och bloggande. Då har jag hittat flera bra verktyg (både för att marknadsföra bloggen och för att jobba med den) där jag valt ut fem jag gillar:










1. Canva - fina fotografier mm
Tipsat om den tidigare men den är så bra att jag gör det igen. Grafik och fina fotografier kan du få till här helt gratis. Canva har flera bilder och grejer som kostar att använda men du kommer långt med gratisfunktionerna. Bilden ovan har jag gjort i canva med ett fot jag har laddat upp.

www.canva.com











2. Bufferapp - bra för twitter
Du kan lägga upp flera kommande twittrar du vill göra och bufferapp twittrar åt dig istället. Den gör så att du hela tiden är aktiv på twitter. Fungerar för facebook också.

www.bufferapp.com






3. Hootsuite - håll koll
Hootsuite visar dina sociala medier på ett och samma ställe, du behöver inte logga in på flera konton för att se och ha koll på vad som sägs och görs överallt.

www.hootsuite.com







4. Dropbox - lagra filer och foton
Om du ska jobba med din blogg på olika ställen och kanske i olika datorer eller plattor osv så är det bra att ha alla foton sparade via Dropbox som du kommer åt var du än är och har internetuppkoppling. Skönt med en automatiskt säkerhetskopia av dina foton också.

www.dropbox.com







5. Trello - samarbeta & organisera
Det är som ett arkivskåp på nätet där du kan ha mappar med saker i som du jobbar med och du kan även välja att dela med dig av mappar till andra ifall ni ska samarbeta med något. Det kanske inte är mitt allra mest använda verktyg men ändå bra att vet om att det finns...

www.trello.com



0 kommentarer:

 
Google+