söndag 8 maj 2011

om att hitta syndabockar

Skrev följande till Vilhelminas kommunalråd Åke:s blogg där han skriver om Vojmå-debatten:

Tycker det är tråkigt att inlägg om detta nu. Röstade inte efter någon av sidornas fagra löften utan bildade min egen uppfattning och detta i mina ögon löjliga tramsande efteråt är ett misslyckande för seriöst demokratiskt arbete och ger ett löjets skimmer över konstruktiv debatt. Gör det bästa av situationen tillsammans som den är NU och lägg av att leka treåringar i sandlådan. Jag har ingen nytta av att veta vem som lovade bäst utan jag vill veta vad vi gör nu, hur lyfter vi Vilhelmina tillsammans? Önskar innerligt att vi kan lägga denna smutsiga historia bakom oss och se framåt.

Jag får se om han godkänner denna kommentar till hans text.

Jag tycker det är pinsammt att läsa att vuxna beter sig som treåringar i en sandlåda. Det gör mig som kommunbo och väljare ingen nytta att vem som hade fel eller rätt, det som gör skillnad är om de jag valt att leda arbetet i kommunen samarbetar för att hitta sätt att göra framtiden ljus eller om de försöker hitta syndabockar att skylla allt på om det inte händer något bra.


Dåliga förlorare lägger sig platt och säger att HA det blev inte bra när ni lurade medborgarna att rösta nej till utbyggnad av Vojmån. En bra förlorare säger OKEJ folket vill inte ha utbyggnad av vojmån och nu får vi göra det bästa vi kan tillsammans för att göra Vilhelmina en bra kommun att bo i.

Det är DET valet politikerna har.
Hoppas de är bättre förlorare än vad blogginlägget antyder.
Jag hoppas det för oss alla kommuninnevånares skull.

0 kommentarer:

 
Google+