måndag 21 december 2009

det närmar sig jul...

Pysselrummet/kontoret är i princip klart, det är att få ordning på alla små prylar som är kvar att göra vilket kan ta några år att fixa... Här testas bänken för play doh...

Min hörna med julklappspapper och julkort som INTE är skickade ännu, förlåt släkt och vänner...

Här en vy från dörren in till vårt nya pysselrum.


Kökets hylla har fått lite kransar, ljuslyktor och några julkort på snöre...



Datorerna på rad, nu sitter vi här och spelar, pratar via Skype med alla långt bort och allmännt fjantar oss.


Detta bord har fått flytta in i köket från det gamla pysselrummet då det inte finns plats längre där då det ska bli gästrum. Det får fungera som buffé på julen med smaskens grejer på.


Älskar det blå ljuset vi har här, det här var kring 14-tiden igår och solen har gått ner i princip eller jag vet inte direkt om jag såg den igår eller idag för den delen men lite ljusgråblåare blev det än nattetid i alla fall.

Nu tror jag att jag får lov att önska er god jul för nu är det inte säkert att jag hinner lägga in fler saker här innan den stora dopparedagen.
KRAM!

2 kommentarer:

Fjällmor sa...

men du.. nu blir jag nästan avis! Så fint!!!

Eller, jag blev nog det.
På riktigt.

Var gör ni på julaftons förmiddag?
Pulkarace..?

;-)

Unknown sa...

Vi kommer ifall det inte är för många minusgrader!!!!

 
Google+